Om mig

Mitt foto
Göteborg, Sweden
LCHF'AR MOBILFOTAR GNÄLLER OCH GARVAR

tisdag 28 april 2009

råttan som var levande död..

På väg till träningen blev jag stoppad av en liten tjej inne på gården..hon sa att hon hette Anna och hon undrade om jag kunde hjälpa henne med en råtta som blivit attackerad av en fågel.. eeeh..jahapp..jag gick fram till råttan som låg på sidan..han levde ju fortfarande..men ögat var utslitet och det bubblade blod ur nosen..

men jesus..jag kan ju inte döda honom..,

eeh..jaa vi får vänta på att han ska dö..sa jag..

-Är det en kille? sa hon..ja jag tror det, sa jag..

-men vet du vad..han kommer att komma till råtthimlen och träffa sina råttkompisar strax..

Råttmamman och råttpappan åxå?..ja svarade jag.. det tror jag alldeles säkert..

Hon greppade min hand så stod vi och tittade på när råttan dog...

Sen skrek en tanta till Anna att komma in.. den morsan undrade nog varför i helvete jag stod och höll hennes unge i handen..

Jag sa till Anna att hon får förklara för mamma och pappa att råttan behöver en begravning..japp sa hon och rusade hem.. och jag gick och tränade..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar