Om mig

Mitt foto
Göteborg, Sweden
LCHF'AR MOBILFOTAR GNÄLLER OCH GARVAR

fredag 10 juli 2009

Japanen på Hemköp..

I går kväll tog jag och Fritjof en kvällspromme och efteråt gick vi gick på Hemköp på Nordensköldsgatan.. Där inne kommer en fundersam Japan fram och frågar mig på Engelska vad det är i burkarna, han håller upp en burk med matjesill och en burk med ansjovis. Han var osäker på om det var fisk, men jag förklarade att det var sill Jag tror jag sa Herring, det kan vara strömming..osäker.. och såklart att det var ansjovis i den andra burken:)

Han ville veta om man kunde ha det på macka. Klart du kan men matjen äter du med färsk potatis och gräddfil eller grädde, och ansjovisen på kokt ägg, helst då på macka. Han undrade hur det smakar vilka kryddor. SVÅRT men kryddor på engelska..hmm.. svårt ens komma på dom på svenska..haha.

Jag förklarade så gott jag kunde och jag sa att jag kunde äta en hel burk själv, men att andra svenskar avskydde matjesill.

Han såg ärligt glad ut och han skulle prova båda:) kul:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar