Om mig

Mitt foto
Göteborg, Sweden
LCHF'AR MOBILFOTAR GNÄLLER OCH GARVAR

måndag 13 augusti 2007

Jobbigt folk på arbetsförnedringen..

I början av Juli sa jag upp mig från mitt deltidarbete som jag var fastanställd på för att vikariera på min andra arbetsplats i 5 veckor.. jag menar, man måste testa, bättre betalt och dagtid och gångavstånd till jobbet.. Nu har viket tagit slut och jag blev arbetslös, om det blir nån förlägning vet jag inte förrän i september..

Så jag knatade in på Arbetsförmedlingen idag..men guuud så trist och hemskt det är där inne.. Jag blev hänvisad till en dator och där började jag skriva in info om mig själv...då ringde min mobil..jag svarade lite tyst och det var min hyresvärd... jag hinner knappt säga HEJ innan kärringen vid datorn brevid Hysschar mig..?!

-Va?! sa jag..får man inte prata här?

-Jo men du stör mig, sa kärringen..

-Ja du stör mig åxå men jag klagar inte på dig, sa jag...*INTE PÅ HUMÖR.*.

Min hyresvärd börjar prata i luren och kärringen brevid mig klagar högt över att jag pratar för högt..?!

Jag ber han i luren och vänta och stirrar elakt på kärringen..-

-DU? är detta ett bibliotek..?

-nej, muttrar kärringen

-Ser du nån lapp på väggarna att man inte får prata här..?

kärringen blev sur och tittade bort..

Gud vad jobbigt folk det finns...Jag svarade bara min telefon som jag förövrigt hade på ljudlös....

Efter samtalet var slut fortsatte jag att knappa in skit på datorn och gubben som jobbade där kom fram och pratade med mig högt och ljudligt..men DÅ sa kärringen ingenting...

Usch...hemskt ställe det där..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar