Om mig

Mitt foto
Göteborg, Sweden
LCHF'AR MOBILFOTAR GNÄLLER OCH GARVAR

söndag 5 augusti 2007

Frukost med Stieg Larsson.

Skönt å vakna upp och inse att det är söndag och att man inte har ett skit inplanerat, förutom att repa med bandet kl 17..

Jag ska anordna, bara till mig själv, en lång och utdragen frukost och bara läsa mina böcker..

Jag har gjort som alla andra och fastnat i Stieg Larsson kriminalromaner...mmm..mycket spännande.

Författaren Stieg Larsson som tyvärr hann att gå bort (eller dra in årorna, som vi säger i norrland) innan böckerna slog igenom.. Han var journalist och har tydligen under många år jobbat med att kartlägga nynazismen i Sverige och på grund av det hamnade han på en dödslista.

Han valde att inte gifta sig med sin kvinna pga detta..vilket åxå gjorde det olidligt nu när han dog av, tror det var cancer, hans fru får ingenting av vinsten av böckerna, utan hela förmögenheten går till hans pappa och bror som han inte har haft någon kontakt med.. helt jäkla otroligt trist..

Men tack för bra underhållning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar