Om mig

Mitt foto
Göteborg, Sweden
LCHF'AR MOBILFOTAR GNÄLLER OCH GARVAR

tisdag 17 maj 2011

Biljett

Jag var idag på sista Tingsrättsförhandlingen innan dom i fallet Elin. Bilden här under visar min "biljett"
Tydligen vid "populära" mål måste man komma över en biljett för att garantera sig en plats.
Naturligtvis har anhöriga och press företräde. Jag och min kollega fick varsin.

Väl inne var det märkligt att se denna människa som bragt Elin livet på ett av dom värsta sett som finns. Han var liten, 165 cm lång, mycket smalare än man har sett på bilderna i tidningarna.
Många ur Elins familja var där säkert 5 personer plus vänner. Även den tilltalades vänner/släkt satt brevid mig i säkerhetssalen.

Den 10 juni kommer domen. Jag hoppas på livstid. Men hovrätten tar väl över och nya rättegångar startar i höst.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar