Om mig

Mitt foto
Göteborg, Sweden
LCHF'AR MOBILFOTAR GNÄLLER OCH GARVAR

fredag 16 mars 2012

Men lilla vännen




Tanken var ju att jag skulle upp till Uppsala på arbetsintervju..mysa med killarna och sen i dag skulle jag och syrran och Morris åka till mig i Göteborg och ha det roligt.
Intervjun gick bra och kvällen kom.

Jackson fick i tisdags reda på att han hade lunginflammation och han hade fått peniccillin så resan söder ut var ju inte riktigt aktuell.
Men igår kväll började Jacksom flämta mer än vanligt så jag och syrran tog honom till vårdakuten och där kollade dom syreupptagningen som var skitdålig, högfeber.. dom rekommenderad oss att sticka till Akademiska barnakuten. Jackson hostade och spydde upp blod...japp nu drar vi sa vi och körde till barnsjukhuset.

Där tog det inte många minuter förrän vi fick hjälp och ett akutrum. det togs prover, stacks med nålar och topsar, kopplades till hjärtkontrollmaskin, långa provtagningstopsar in långt i näsan.. m.m.... timmarna gick och dom misstänkte en aggressiv variant av lunginflammation..

Det blev ett långt nattvak Klockan 2 i natt sa syrran att jag var tvungen att gå hem och sova.
Resan söderut för Morris blev inställd och han blev ledsen,..vi som packat hans ryggsäck och allt....

Jag åkte hem mo t Göteborg men har haft kontakt med syrran under dagen. Idag vid lunch hade febern inte gått ner ännu och andningen låg fortfarande på 60 flämtningar per minut.
Bilden är tagen nu idag i en ambulans när han får byta sjukhus. (jag vet inte varför dom bytt ännu)
Jag vet inte ens om dom vet vad som är fel!

Fortstättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar