Om mig

Mitt foto
Göteborg, Sweden
LCHF'AR MOBILFOTAR GNÄLLER OCH GARVAR

onsdag 9 mars 2011

Hur är jag skapt?

Jag har ångest över matematik och det har jag haft sedan jag var 11 år då en lärare gav upp på mig när jag inte förstod bråkräkning.. jag gick i femman och jag ville bara dö..
Sedan dess har jag undvikit att räkna..jag sket i det helt enkelt och mina betyg i matte har sett ut därefter..

mitt mattemonster kan man kalla det.

Nu läser jag juridik och jag har inga problem med det, visst är det svårt men svaret kan jag alltid läsa Lagboken är ju som en stor fusklapp..
men när vi nu ska läsa ekonomi, bokföring, ränta, moms och hela skiten vill jag bara springa och skrika i panik... meeeen jag måste..

Jag har hängt med så gott jag kan på debet och kredit, procenträkning, andelsprocent och ändringsprocent..

Jag ringer syrran som gillar matte och trots sin grava amningskoma ändå kan förklara..fast jag insåg att jag kan ju...kan bara jag fan sätter fokus.. Viljan måste komma..jag är sååå positiv dessa lektioner att mina klasskamrater tror att jag är ironisk..men det är jag inte..

Andas fokusera..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar