Om mig

Mitt foto
Göteborg, Sweden
LCHF'AR MOBILFOTAR GNÄLLER OCH GARVAR

söndag 25 januari 2009

Varning..spy inte i taxin..

Ja jag går ut med en allmän varning. Spy inte i Taxin.. det kan bli dyrt.

Jag var på en jättetrevlig fest igår..mat, vin, singstar och massa gamla arbetskamrater..tack! Vid tre-tiden skulle jag bege mig hemåt, får vänta i evigheter ute på en taxi. Taxin kommer tillslut och resan hem skall kosta ca 500 spänn.

Jag ringer min bank och för över 500 pistoler från ett sparkonto. jaja..vad gör man inte. Taxin är varm och jag är frusen och jag somnar och vaknar till när vi strax ska svänga upp på min gata. Då känner jag att satan vad jag vill spy. Stanna! ropar jag men han stannar inte ..stanna! skriker jag igen och överväger för en sekund att spy i handväskan.

Jag vevar ner rutan som såklart är barnsäker så jag når ju förfaen inte ut...väl framme utanför min port har jag spytt och chauffören blir skitarg. Men jag är argare för han kunde ju ha stannat! Jag kan ju inte öppna dörren i farten. Utan att ens titta efter hur stor "skadan" är lägger han på 999 kronor på min nota som redan är på 590 kronor... jaa vad fan gör man?

Jag ger honom mitt visakort och mitt leg och jag klive ur bilen. Då ska han helt plötsligt ha 1000 TILL! KONTANT!? Han säger åt mig att kliva in i bilen igen och så ska vi åka till en bankomat. Jag vägrar och jag vill ha tillbaka mitt Visakort och leg hon han vägrar ge det tillbaka till mig.!?

Jag ringer till min kollega och han blir vittne till detta jävla spektakel. Han tycker jag ska ringa Polisen. jag övervägra det och tillslut sliter jag mina kort ur hans händer. Jag har redan betalat 1600 till honom och han är inte nöjd..jävla pappskalle.

I morgon är det jag som ringer till Taxibolaget och frågar hur fan deras rutiner är. Visst, jag ska ersätta om jag förstört något...men varför stannade han inte? detta kunde ju ha undvikits.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar