Om mig

Mitt foto
Göteborg, Sweden
LCHF'AR MOBILFOTAR GNÄLLER OCH GARVAR

lördag 11 juni 2011

Barnförhör.

Här i Göteborg finns det något som heter Barnhuset.
Barnhuset arbetar med barn mellan 0-18 år och deras familjer, när barnet misstänks ha blivit utsatt för sexuella övergrepp, misshandel eller kvinnlig könsstympning

Hos barnhuset samverkar socialsekreterare, barn- och ungdomssamordnare, polis, åklagare samt barnläkare, barnpsykiater och barnpsykolog från barn- och ungdomspsyk.

Jag var där i torsdagsmorse och satt med vid ett förhör. Hur intressant som helst och vilka skickliga förhörsledare. Jag är grymt imponerad hur man får barn att öppna sig och att prata.

Jag, åklagaren polis och socialen satt i ett rum och tittade på en tvskärm på förhöret som skedde i rummer brevid. Barnet visste att vi satt och tittade så inget hymlande med det.

Tack för att sådana här ställen finns, men fruktansvärt att det behövs.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar