Om mig

Mitt foto
Göteborg, Sweden
LCHF'AR MOBILFOTAR GNÄLLER OCH GARVAR

onsdag 5 maj 2010

Varför göra det enkelt?

Jag hittade ett jobb på platsbanken som jag ville söka. Jag har arbetat med exakt det dom beskrev och det krävdes en kvalitetsutbildning som jag faktiskt har gått! MEEN arbetet är hos ett bemanningsföretag..hmm.. inte min bag...det vet mina vänner..

Men iallafall gick jag in på deras hemsida och signade upp mitt cv. Men när jag väl skulle söka jobbet hade ansökningstiden gått ut?? skumt...samma dag som den lades upp.

Jag ringde till bemanningsföretaget och en lam tjej svarar att hon inte fattar vad som hänt. Hon ber mig maila till en adress.. Okej svara jag -ska jag maila mitt cv dit? nej svarar hon, du får maila till supporten och felanmäla hemsidan?!

what?..men jag är ju inte anställd hos er, är det verkligen min sak att göra? Jag ber den lama tjejjen ringa mig om hon hör något mer.

Det går några timmar och jag funderar på om det är universum som inte vill att jag skall söka detta arbete..eller är det meningen att jag inte ska ge upp? Den lama tjejjen ringer upp mig och jag får ett nummer till en kille i stockholm och han är tydligen ansvarig för jobbet ..ok.

Jag ringdre numret och få svar av en mekanisk röst som säger att han har semester till december 2010..

hallå bra förspänt! jag kopplar mig vidare till växeln och dom kopplar mig till en kollega till honom och han i sin tur ber mig maila mitt CV till den semestrande killens mail...

han skulle ha semester till den 10 maj och sen får vi se om han återkommer.. jesus vilket jobb för en tjänst som jag kanske inte ens vill ha pga att det är bemanning...ghaaa........

håll tummarna??..eller..haha..:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar