Om mig

Mitt foto
Göteborg, Sweden
LCHF'AR MOBILFOTAR GNÄLLER OCH GARVAR

söndag 17 maj 2009

Jag filar på en plan!

I går lördag, så jobbade jag på Göteborgsvarvet, världens störta halvmara och det var väldigt kul. Prata lite med folk serva och sen all inspiration man fick av att se alla kämpar.

Jag har gått och klurat ett tag nu på att börja springa seriöst, idag springer jag bara en gång i veckan som komplement till kickboxningen.. men jag tänker på att göra ett upplägg på visst många veckor och jobba upp konditionen. Jag tänker göra det själv, men om någon vill haka på är det jättekul! Tussan och Dalaimala har jag prata med, får se om dom har lust.

Jag har varit inne på Marathon.se och där hart jag fått lite ideer på hur jag lägger upp min träning. Jag ska börja springa/gå varannan dag en halvtimma (om man nu är heeeeelt otränad, jag är ju inte helt kass så jag får känna mig fram) och sen ökar man på springtiden på gåtidens bekostnad. Efter ett visst antal veckor börjar man med kuperat terräng.

Planen ligger på 14 veckor att man kan gå från hardcoresoffliggare till maratontjej..

Jag tar gärna emot tips och idéer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar